torsdag 28 april 2011

Box and Dress Card - Ask och klänningskort

There are so many wonderfully talented paper crafters out there and I love browsing blogs for inspiration. Somewhere I've seen a dress card which I've tried a couple of times. Now I wanted to make a matching set of card and gift box. The dress card is a bit tricky and it takes some time to finish, since I cut out the templates by hand and they always need adjustments. But still, I love making them :) I'd like to enter this set into Party Time Tuesdays: PTT #13 Anything Goes

Det finns så många otroligt duktiga papperspysslare där ute och jag älskar att surfa runt på olika bloggar och låta mig inspireras. Någonstans har jag sett ett kort som ser ut som en klänning och jag har provat att göra såna ett par gånger. Nu ville jag göra ett matchande set med ett kort och en presentask. Klänningskortet är lite krångligt att göra och det tar lite tid, eftersom jag klippte mallarna för hand och de behöver alltid justeras. Men jag älskar att göra dessa klänningar :) Det här setet deltar i Party Time Tuesdays: PTT #13 Anything Goes





Thanks for visiting, and thank you ever so much for your lovely comments! They sure make me feel very happy :)

Tack för att du tittade in, och tack så otroligt mycket för alla rara, vänliga och peppande kommentarer! De gör mig väldigt glad :)

5 kommentarer:

  1. Åhhhh de är ju helt underbara

    SvaraRadera
  2. Åh så snyggt, vilken härlig färg du använt :D

    SvaraRadera
  3. Så himla läckert!! Så snyggt med ett matchande set!
    Har du gjort klänningsmallen själv eller går den att hitta på nätet?
    Önskar dig en riktigt trevlig helg - hoppas du får lite ledigt!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. ÅÅ WOW vilket kort och ask du har skapat helt underbara alster och vilka färger mums mums:)
    Riktigt snyggt och jag gillar massor:)
    Lycka till med utmaningen:)

    Tusen tack för dina snälla ord om min bokbox blev jätteglad för det:)

    Önskar dig en jättetrevlig dag och helg:)
    Kramar från lilla Inger:)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Gorgeous gift set! Thanks for joining the Party this week and I hope to see more cards from you soon!

    Patchi
    PTT-DT

    SvaraRadera