torsdag 19 maj 2011

A Card for a Man - Ett kort till en man

Cards for boys and men is something I've never ever even tried to make. But then our neighbours asked me to make a card for a man who's going to retire from work, and I took it as a challenge *lol* There is an excellent tutorial at Maya's Hobbyblogg where I learned how to do this. I made some alterations since I didn't have all necessary material at hand. The tie was tied as a real tie with a knot, which I think turned out very well.



This card was entered into the following challenge:
Scrappekammeret: Utfordring # 30 Kammerpikernes tema: Lag noe till en gutt!

Thanks for visiting. I really do appreciate your visits and kind comments. Have a wonderful day today!

Kort till pojkar och män är något som jag aldrig ens försökt att göra. Men så frågade ett par grannar om jag kunde göra ett kort till en man som snart ska gå i pension, så jag tog det som en utmaning :) Det finns en jättebra tutorial hos Mayas Hobbyblogg där jag lärde mig att göra det här kortet. Jag fick göra några ändringar eftersom jag inte hade allt material som behövdes till hennes variant. Slipsen är knuten med en riktig slipsknut, vilket jag är jättenöjd med :) Kortet är med i ovanstående utmaning.

Tack för att du tittade in. Jag uppskattar verkligen alla besök och vänliga kommentarer. Hoppas du får en riktigt härlig dag idag!

4 kommentarer:

  1. Du klarade det jättebra att göra ett kort till en man!!
    Ha en fortsatt bra dag....

    SvaraRadera
  2. Underbart läckert kort och verkligen passande för en man!!!!
    Urhäftigt!
    Ha en bra dag!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Kanonsnyggt Outi!!
    Den där mallen har jag sparat ner ett par gånger och tänkt att jag skulle vilja prova men det har aldrig blivit av..Nu vill jag det ännu mer, när jag ser ditt fina...
    Måste dock fixa lite andra projekt först :)
    Ha det bäst!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. WOW VILKET SNYGGT UNDERBART KORT OUTI:) Detta har du verkligen lyckats kanon bra med och jag gillar det MASSOR:)
    Detta passar perfekt till en man bättre kan det jo inte bli:)

    Tack snälla du för dina gulliga ord och din omtanke hos mig det uppskattas mycket:)
    Har tagit det mycket lugnt i veckan och nu känns det mycket bättre:)
    Har även fått i hop en skattkista som jag testat på:) Den finns på bloggen om du vill titta:)

    Önskar dig en underbar helg och ha det bäst:)

    Massor med kramar från lilla Inger:)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera