söndag 3 juli 2011

Sommar-tag

Biggan har i samarbete med Altheas Mix en riktigt härlig sommarutmaning på gång: att skapa en tag/etikett till sommarens presenter! I några dagar har jag gått och grunnat på idéer och när jag satte mig vid pysselbordet, var det som allt föll på plats. På nolltid hade jag rafsat fram material som jag knappt visste att jag hade (är det några fler som känner igen sig?!?) och vips så var denna sommartag färdig.

I'd like to enter this tag into the following challenges:
Anonyme Scrappere: utfordring #25 Sommer
Paper Play Challenges: '11 - Week 26 - Anything but a Card
Creative Inspirations: Challenge 118 - Summer!

Med denna tag vill jag också delta i ovanstående utmaningar.



Ovanpå etiketten ligger ett vitt papper med gröna prickar. Nästa lager består av genomskinlig plast med tryckt mönster i grönt. Det är första gången som jag använder plast med tryck. Tidigare har jag inte riktigt fattat vad man kan ha det till. Men sån förvirring hör väl till nybörjarens dilemma, och nu känner jag mig riktigt nöjd med resultatet.


Fjärilen fanns på ett ark med fjärilar i flera glada färger och det är inköpt på Gekås i Ullared. Ångrar bara att jag inte köpte fler, eftersom jag har kommit på fler användningsområden för dem...


De fina bokstäverna från Fancy Pants heter Hot Chocolate och de fanns med i det underbara DT-paket som jag fick från Countryscrap nyligen. De kostar 29:- för ett helt ark och du hittar dem här.

Ha det nu så jättebra och stort tack för att du tittade in idag!

Thanks for stopping by. Have a wonderful day!

Kramar, Outi xxx

9 kommentarer:

  1. Så underbart fin! Sköna färger och snyggt med den mönstrade overlayen! Fiffigt! Tack för ditt bidrag till min utmaning!

    Kram
    Biggan

    SvaraRadera
  2. En flott sommertag! Så spennende med den gjennomsiktige plasten, det fikk jeg lyst til å prøve selv :)

    SvaraRadera
  3. A lovely summery creation hun! Thanks for joining in with our Summer theme over at Wednesday's Creative Inspirations Challenge Blog! xxx

    SvaraRadera
  4. Åh vilken underbar sommartag!! :)
    Plasten såg spännande ut, det har jag aldrig provat jag heller.
    Men vad ser jag? Har du också gått och blivit DT? Stort GRATTIS såå kul :D, du kommer att lyckas jättebra med uppdraget, lycka till!! :)
    Jag har lagt till dig i min blogglista, hoppas det är ok för dig, annars får du säga till så tar jag bort det.
    Hoppas du har en skön och härlig sommar.
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  5. Så flott! Friske og freshe sommerfarger!
    Takk for ditt bidrag!
    Klem Anette - AS

    SvaraRadera
  6. Beautiful tag, so very pretty.
    Thanks for joining us at Paper Play for our "anything but a card challenge"
    hugs Mandy xx

    SvaraRadera
  7. Så herlig og fresh tag!
    Takk for at du deltar hos AS
    Klem

    SvaraRadera