söndag 19 februari 2012

Glorious Greens - Grönt är skönt

Hi there! Hope you're having a happy Sunday:) Currently we're having plenty of melting snow around us. Yesterday most of it fell off the roofs, then it froze a little during the night and today so far I haven't even bothered to go out and have a look LOL! I'd rather spend some of my precious Sunday hours in my crafting room.

Today I'd like to share something I made yesterday. It felt like I had come into a creative flow and time just flew away. Nearly a year ago I got some small second hand frames with a request to make something for the flower shop where I sell my cards. Yesterday I finally decided to have a go at one of those frames.

I'm rarely satisfied with any work I do but this time I really like the way it turned out. The burgundy colour of the frame is its original colour. Since I'm a rather lazy person I just tried to find matching papers and embellishments in my stash, and this is how it turned out. I love those dark moss greens of the cs and dp and the contrasting colours of the flowers.

I'd like to enter the following challenges:
Pixie Dust Paperie: Pixie February Challenge "The Land of Fairy Tales"
Gingersnap Creations: GC136: Color Challenge - Glorious Greens

Thank you for stopping by today!
Hugs, Outi


Hej och hallå! Hoppas att du har en riktigt härlig söndag! Just nu är det stor snösmältning på gång hos oss. Igår rasade det mesta av snön ner från taken. Sen har det väl frusit på lite under natten, och nu har jag inte ens brytt mig om att kolla läget där ute:) Jag vill hellre smita in i pysselrummet och ta vara på dessa sällsynta, lugna, sköna söndagstimmar.

Nu tänkte jag visa något som jag gjorde igår. Då kände jag ett riktigt härligt, kreativt flyt och tiden bara rann iväg. För snart ett år sen fick jag några små ramar, inköpta på loppis, med en förfrågan om jag kunde göra något av dem till blomsteraffären där jag säljer mina kort. Ramarna har blivit liggande i brist på inspiration, men igår tog jag fram en av ramarna och satte igång.

Det är sällan jag är riktigt nöjd med något jag har gjort, men den här gången gillar jag faktiskt resultatet. Den vinröda färgen är ramens originalfärg. Eftersom jag är en ganska lat person, försökte jag bara hitta matchande papper och pynt bland allt material jag har hemma, och detta blev då resultatet. Jag gillar verkligen de mörkt mossgröna nyanserna på både cardstocken och mönsterpappren, och de kontrasterande färgerna på blommorna.

Det naturfärgade "vävbandet" som sitter i övre högra hörnet har gulliga Rosemarie fixat åt mig. Misstänker att det kan bli en favorit:)

Tack för att du tittade in idag!
Kramar, Outi

15 kommentarer:

  1. Så snygg färgkombination!!
    Underbar stämpel, och vävbandet är verkligen snyggt!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Grönt är verkligen skönt :)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. This is fabulous! Thanks for taking the Gingersnap Creations challenge :)

    SvaraRadera
  4. Oh Wow!! this is adorable! ... just perfect for the challenge ... thanks so much for playing along with us at Pixie Dust Paperie

    SvaraRadera
  5. En så underbar tavla! Längtar så efter grönska och blommor när jag ser den. Färgerna du använt är ju så läckra och hela tavlan har du komponerat jättefint.
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  6. Soooo beautiful...magical! Thanks for playing along with Pixie!

    SvaraRadera
  7. Förstår att du blev nöjd! Hur snyggt som helst!
    Ha det gott
    hälsar Eva

    SvaraRadera
  8. OH wow, that is whimsical and beautiful, thanks for playing along with Pixie!!

    SvaraRadera
  9. This is so pretty & sweet! Thank you for playing along with the Pixie Dust Paperie!

    Hugs,

    Chriss

    SvaraRadera
  10. Amazing! Love the blend of the flowers, colors and image. Thanks for playing with Pixie.

    SvaraRadera
  11. so gorgeous frame! love the image, colors and flowers. I must try this. ♥

    SvaraRadera
  12. Oj vilken grymt snygg tavla! Du gör massor av fint så nu har du en följare till ;)
    Papprena K-design såldes hos Bildmålarna i begränsad upplaga men gick åt som smör i solsken men jag har fortfarande en del kvar så vill du köpa så är det bara att du hojtar. Jag ska på Linköpingsskrappen i mars annars så bor jag i Ljungsbro. Så vi kan nog lösa något ;)
    Jag kommer dra igång en rörelse i mars men inväntar endel saker innan jag kan starta. Och i mars kommer även kollektion 2 och 3 ut. Maila mig på kattiz78@hotmail.com om du är sugen ;)
    Kram Kattiz

    SvaraRadera
  13. oh wow, wow, ♥WOW♥!!!! this is utterly AMAZING, just soooooooo very beautiful and fanciful, i am IN LOVE!!!

    SvaraRadera
  14. Marvelous... so stunning. Beautiful work... your flowers are gorgeous. Thank you for playing along with us at Pixie.

    SvaraRadera