lördag 11 februari 2012

Monochromatic - Monokromatiskt

Hello Crafters worldwide! Hope you're having a great Saturday, crafting away in a very creative haze:) Recently I finished the first page of a project I've been working on for some days. My goal is to make a little art journal focused on colours. I really love colours but I haven't developed a way to express this feeling. Now my current project is a way of trying to do just that.

Hej alla pysslare! Jag hoppas att lördagen ger utrymme åt en massa härligt kreativt pyssel:) Nyligen avslutade jag första sidan till ett projekt som jag har jobbat på i några dagar. Målet är att göra en liten art journal på temat färger. Jag älskar verkligen färger, men har inte riktigt utvecklat något bra sätt att uttrycka det. Det här projektet är ett försök att få till ett sånt uttryck.

One of my favourite colours all time is light green. This love goes way back to my childhood when I fell in love with that particular colour. One memory in particular comes to mind. The memory of a childs toy purse of light green, which I got for my birthday when I was a little girl.

En av mina absoluta favoritfärger är ljusgrönt. Den kärleken går långt tillbaka till min barndom när jag blev förälskad i just den färgen. Ett alldeles särskilt minne dyker upp. Det var när jag fick en liten barnhandväska i ljusgrönt i födelsedagspresent.

I tried to create the feeling of that colour, a feeling which goes hand in hand with the feeling I get when spring is in the air.

Nu har jag försökt att skapa känslan av den färgen, det är samma känsla som jag får när våren är på gång.


The part of the background looking mostly white has been coloured light green. Se detailed picture below. Sometimes I can't understand why colours look so different through the camera...

Den delen av bakgrunden som ser mest vit ut, har faktiskt blivit infärgad med ljusgrönt. En mer detaljerad bild kan du se längst ner. Ibland kan jag inte förstå varför färgerna ser så annorlunda ut genom kameran...


Below is a detail of the background paper. I recycled a piece of tissue table cloth which was already dry embossed with this pattern. Originally all of it was white so I simply used a sponge to add some Distress Ink Peeled Paint to make the pattern show more clearly.

Här är en detalj av bakgrundspappret. Jag återvann en bit av en papperslöpare som redan hade det här reliefmönstret. Löparen var helt vit, så jag tog bara en svamp och strök på lite Distress Ink Peeled Paint för att få mönstret att sticka ut lite mer.

As usual I'd like to enter some challenges and hope this art journal page will qualify for the Monochrome challenges. Thank you so much for stopping by today!
Hugs, Outi

Papertake Weekly Challenge: Anything Goes
Challenge Up Your Life: Challenge 64 Monochrome
Crafty Cardmakers: Challenge #61 Monochromatic Magic

Som vanligt passar jag på att delta i några utmaningar, de ser du ovan.
Tack för att du tittade in idag!
Kramar, Outi

13 kommentarer:

  1. Lovely card Outi, I love the outdoor feel to it.Thanks for playing along with us at Papertake Weekly this week and good luck!
    x

    SvaraRadera
  2. wonderful card. Great colours you used.
    Many thanks for joining us at Crafty Cardmakers this week
    Doreen xx

    SvaraRadera
  3. Beautiful card!

    Thanks for joining us at Crafty Cardmakers this time!

    SvaraRadera
  4. Härligt med ett album med färg, förstår din känsla för grönt fin idé att samla olika färger i ett album.
    Underbart blad till din art journal.
    Trevlig helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Jättefint
    Kul att du är med på min bloggcandy
    Lycka till

    Kramis

    SvaraRadera
  6. What a beautiful card. I love the green color. It feels like spring is near.
    Thanks for joining us at Challenge up your life!
    xxx
    Sabine

    SvaraRadera
  7. Åh så läckert. Jag älskar grönt!!!
    Tack för din kommentar, kul att kunna inspirera :).

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar idé att göra en art journal med färger som tema. Den här sidan är helt underbar med dekorationer och färger som verkligen får mig att längta till våren. Jättefint gjort!!!
    Jättekul att du tycker om kortet, ville så gärna skicka med en liten hälsning och det kortet sa att den ville flytta hem till dig. :-)
    Ha en toppen vecka!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  9. What a lovely card, love your colour choice.
    Thanks for joining us at Crafty Cardmakers.
    hugs Kimx

    SvaraRadera
  10. Wow, this card is adorable! I love the different shapes og green, looks fantastic fresh! Thanks for joining us at Challenge up your life!

    SvaraRadera
  11. Vilket vackert kort! Helt underbar färg - får en att längta ännu mer till våren :)
    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  12. Lovely card! Thank you so much for joining in with the Monochrome Magic challenge at Crafty Cardmakers.

    Beth. xxx

    SvaraRadera