lördag 25 februari 2012

Something Altered - Något altrat

Hello there! Hope you're having a great happy Saturday:) Today I'd like to share an altered project. It used to be a rather boring looking plain dark blue note book which I got from a colleage of mine. She thought I might have some use for it and she was so right:)

Hej! Hoppas att du har en härlig lördag framför dig:) Idag tänkte jag visa ett altrat projekt. Det brukade vara en rätt så tråkig, enkel mörkblå anteckningsbok som jag fick från en arbetskamrat. Hon trodde att jag kunde ha användning för det, och hon hade så rätt så:)



On the front cover I've written peace, love, joy, life... I use this book at work to write down ideas and note what texts, poems and music we've used at some devotions that I and my verger colleague have been involved in.

På framsidan står det "Frid, kärlek, glädje, liv..." Jag använder den här boken på jobbet för att skriva ner idéer och anteckna vilka texter, dikter och musik vi har använt på de andaktsstunder som jag och min vaktmästarkollega har varit delaktiga i.


At the back there is a pocket where a tag is hidden.

På baksidan finns en ficka där en tag är gömd.


On the tag I've quoted a poem of the Swedish poet Bo Setterlind.

På tagen har jag citerat en dikt av poeten Bo Setterlind.


I'd like to enter this altered book into the current challenge at Anything Goes Challenge Blog.

Anything Goes Challenge Blog: Challenge 61 Altered Projects

Thank you for stopping by today. Take care!
Hugs, Outi

Den här boken är med i ovanstående utmaning. Tack för att du tittade in idag. Sköt om dig!
Kramar, Outi

8 kommentarer:

  1. Hej på dig kära Outi:)

    Tänk så himla underbart fint man kan förvandla en alldeles rätt så tråkig, enkel mörkblå anteckningsbok:)
    Din anteckningsbok blev helt underbar med härliga färger och detaljer jag gillar den MASSOR:)

    Du är jo bara så himla god och snäll:)
    TUSEN TUSEN TACK snälla underbara du för allt ditt beröm och dina ord om min vita korg:)
    Blir så himla GLAD ska du veta och uppskattar allt MYCKET:)

    Ha en underbar lördag och helg:)

    Massor med kramar till dig med från din lilla vän Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  2. WOOW helt superfin

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Simply Stunning project! Thank you for joining us at Anything Goes Challenge Blog!
    Hugs
    Tamara

    SvaraRadera
  4. Jättevackert altrad bok med så många fina detaljer! Och så fint med den gömda tagen på baksidan med dikten på. Underbar helt enkelt!
    Ha en härlig helg!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  5. Vilken fin altrad bok, måste vara lätt att få inspiration när du skall skriva i den!

    Roligt att du vill vara med i min blog candy, Lycka till!
    Kram Ann-charlotte

    SvaraRadera
  6. Wow what a beautiful project , thanks for sharing it with us at anything goes challenge blog
    Emma xx

    SvaraRadera
  7. This is a fabulous altered notebook - I love all your details.

    Thanks for joining in the Altered Project Challenge at Anything Goes and good luck!

    Hugs
    Christine x

    SvaraRadera
  8. oh this is one brilliant altered note book,just love the papers,bless you for playing at anything goes this week hugs Cherylxxxxxx

    SvaraRadera