onsdag 21 mars 2012

A Scrap Card - Ett spillbitskort

Hello everybody. Hope you're having a good time enjoying everyday life whatever it brings to you. Most days I really like being at work. Usually I spend most of the time outdoors but this winter I have promised our bosses to reorganize the archive, and believe me when I say it really needs reorganizing!!! And I love doing it:)

Enough about work now. Today I'd like to share a little card made from the ever growing pile of scraps. I was inspired by the challenge at Allsorts this week which is three in a row. The flower was made of die-cut circles of coffee filters coloured with Distress Ink. Recently I learned that particular technique and now I'm hooked LOL!

Thank you for paying me a visit today. Have a nice day.
Hugs Outi



Hej allesammans. Hoppas att ni har det bra och njuter av vardagslivet, vad det än kan tänkas innehålla. De flesta dagar trivs jag verkligen på mitt jobb. Vanligtvis jobbar jag mest utomhus men den här vintern har jag lovat cheferna att organisera om arkivet, och tro mig när jag säger att det verkligen behöver organiseras om!!! Och jag älskar att hålla på med det:)

Men nog om jobbet. Idag tänkte jag visa ett litet kort som  blev till av spillbitar. Den där spillbitshögen bara växer och växer... Blomman är gjord av utstansade cirklar av kaffefilter som färgats med Distress Ink. Det var helt nyligen som jag lärde mig den tekniken och nu är jag fast:) Inspirationen till kortet kom från utmaningen "Tre i rad" hos Allsorts den här veckan.

Tack för att du ville besöka mig idag. Önskar dig en riktigt fin dag.
Kramar Outi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar