söndag 15 april 2012

Retro Red

Happy Sunday everyone! Hope you're having a marvelous time. Today I'd like to share a retro style card. The lovely image is from a Reprint cut out sheet. Plenty of cute pictures there. The crocheted flower was bought at a thrift shop and I still have plenty left. When I've used them all, I guess I have to learn to make my own ones LOL!

This card was entered into the following challenges:
CropStop: Challenge #67: Bows and Buttons
Mias mix: Utmaning april - anything goes

Thanks for stopping by today! Enjoy your day!

Hugs Outi




Hej alla glada! Hoppas ni har en härlig söndag framför er. Idag tänkte jag visa ett retrokort igen. Den söta bilden är från ett klippark från Reprint. Den virkade blomman är ett loppisfynd och jag har fortfarande ett antal kvar av samma sort. När de blivit använda allihop blir jag väl tvungen att lära mig att virka egna ha ha ha!

Tack för att du tittade in idag! Njut av dagen:)
Kramar Outi

13 kommentarer:

  1. Så sött!
    Tack för att du tog dig tid att skriva och kul att du gillade mitt pyssel.

    Ha det bäst!
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Jättegulligt kort!
    Nu har jag lagt in dig! Vet inte vad som hade hänt.
    Roligt att du vill vara med i utmaningen.
    Kramizz

    SvaraRadera
  3. Sweet card! Love the crocheted flower and button. Thanks for playing along with our CropStop Bows and Buttons Challenge.

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt fint kort, så retro så :) Fick en kick tillbaka till barndomen då jag såg det ;)

    SvaraRadera
  5. Woow detta gillade jag skarpt, så fin retrokänsla du fått till, sååå snyggt!!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Retro? Ja, klockrent!! Så himla häftigt kort och jag fick också en resa bakåt till barndomen, tänker bokmärken...virkat...och rött. Underbart!
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt kort detta var, du har verkligen fått till retrokänslan!
    Hade ingen aning om att det var scrapträff i Folkunga, låter ju onekligen lite lockande, jag har ju inte heller varit på någon förut.
    Ska fundera lite mera på saken bara fetvadden i huvudet viker tillbaka igen (översättning; är förkyld ;-) )
    Just nu blev jag matt bara jag började tänka på hur jag ska veta vad jag ska ha med mig ;-)
    Vore ju väldans kul att träffa dig om inte annat!
    Ha det bäst!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  8. Man blir super glad när man tittar på ditt härliga underbara kort för det är helt underbart snyggt :)
    Detta gillade jag MYCKET :)

    Så GLAD jag blir att du gillade mina burkar och så snällt av dig att lämna spår efter dig:) Det uppskattas mycket tack snälla :)

    Ha det bäst !!!

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Hej på dig!
    Det är ett härligt färgglatt kort du har gjort. Roligt med retro temat. Ha det gott. Kram Lena

    SvaraRadera
  10. how very vintage fun is this?! Love it! Thanks for sharing it with us on the CropStop Challenge! :)

    SvaraRadera
  11. Super cute and vintage!! Love the crochet flower and your twine bow!!! Gorgeous elements for a fabulous image.
    Thanks for joining us at CropStop.

    Hugs.
    Calypso

    SvaraRadera