söndag 8 april 2012

Tävlingsbidrag till Scrapbutikens utmaning

Här, i nästan sista sekunden, kommer mitt bidrag till Scrapbutikens utmaning där man skulle följa detta recept: söm, blommor, fjärilar, text och favoritfärg. Jag hoppas verkligen att det framgår att min favoritfärg är grönt.



Tidigare i veckan var jag inne i Scrapbutiken och hittade de fina retrobilderna från Reprint. Nu fick jag ett perfekt tillfälle att använda en av dem. Tycker att kattungarna är såå söta:) Det gröna bakgrundspappret är från MME, det blå pappret med noter är från Ladybug and Friends. Den virkade blomman kommer från loppis. Fick 24 stycken för tio kronor!!! Almanackspappret kommer från en originalalmanacka 1929 som låg i en kasse med tidningar som jag lovat en äldre dam att köra till returstationen... Ibland har man "pysseltur" - ha ha ha!

God fortsättning på påskveckan! Nu ska jag ner till grannarna för att äta lunch. Sambon är redan där. Ibland är livet allt bra lyxigt:)
Kramar Outi

3 kommentarer:

  1. Så fint kort, extra charmigt med loppisblommorna och almanackan.
    Många fina detaljer att titta på.
    Roligt att du ville vara med i Scrapbutikens utmaning!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Tokgillar den virkade blomman! Tagsen är så fin, en av mina favoriter. Kul med handsytt!
    Lycka till

    SvaraRadera
  3. Fina färger tillsammans och de virkade blommorna var ett riktigt fynd. Fjärilarna passar så bra till också.

    SvaraRadera