söndag 1 april 2012

Yet Another Gift Box - Ytterligare en presentask

Hello again, hope your weekend has been a bit better than ours. It's been cold, it is snowing AGAIN, and Pajas is still ill. He has probably been poisoned by something. Perhaps by the treatment he got a few days ago to keep ticks away. Now he refuses to eat and drink so I have to feed him in a slightly brusque manner, using a kind of gadget to squirt the food and water mix into his mouth. Pajas doesn't agree at all with that, but what is there to do?

Still, he is a rather easy to handle kind of cat and he behaved well at the vet's yesterday. I know there are cats who entirely refuses treatment so we got lucky with Pajas anyway. And perhaps most of all I'm happy that I feel so comfortable with cats. Would it have been a dog... well, I'm afraid of dogs, but I don't mind at all to be scratched or bitten by a cat. Strange isn't it?

Well, enough about misery. We are just hoping for Pajas to recover as soon as possible. While not forcing him to eat I've spent some time in the crafting room altering a gift box. I was inspired by a challenge at Anonyme Scrappere where they displayed a great inspiration photo from which I've chosen some of the colours for my box. It was entered into the following challenges:

Party Time Tuesdays: PTT #61-Anything goes
Truly Scrumptious: Challenge 77-Use Lace
Anonyme Scrappere: Utfordring #42

Take good care of yourselves, your pets and other family members.
Hugs Outi



Hej igen, hoppas din helg varit något bättre än våran. Det har varit kallt, det snöar IGEN, och Pajas är fortfarande sjuk. Han har troligen blivit förgiftad av något. Kanske av fästingmedlet som jag strök på honom för några dagar sen. Nu vägrar han att äta och dricka så jag måste tvångsmata honom med en sån där "spruta" som man kör in i munnen på katten. Han uppskattar inte alls den behandlingen, men vad ska man göra?

Turligt nog är han en väldigt lätthanterlig katt och han var lugn hos veterinären igår. Det finns katter som verkligen vägrar att samarbeta när det gäller sjukvårdande behandling, så vi hade tur med Pajas. Och kanske är jag mest glad över att jag känner mig så lugn med katter. Hade det varit en hund... ja, jag är rädd för hundar, men bekymrar mig inte ett dugg om jag blir riven eller biten av en katt. Är inte det lite knasigt?

Nog med elände. Vi håller tummarna för att Pajas blir frisk så snart som möjligt. Under den tiden som jag inte har tvångsmatat katten, har jag varit i pysselrummet och altrat en ask. Inspirationen kom från färgerna på ett inspirationsfoto hos Anonyme Scrappere.

Sköt om dig, husdjuren och övriga familjemedlemmar.
Varma kramar Outi

6 kommentarer:

  1. Så tråkigt att höra om stackars Pajas, håller en tumme jag med & hoppas han kryar på sig snabbt!
    Fina askar du har gjort, lycka till i utmaningen!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Håper katten din blir frisk igjen!!!
    Det var lekkre farger og detaljer på esken du har pyntet!
    Takk for at du deltar inne hos AS!
    Merete

    SvaraRadera
  3. Vacker ask i underbart papper!!!
    Hoppas Pajas kryar på sig snabbt!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker ask
    Håller tummarna din söta Pajas krya på sig. Han så lik min Svullo som jag saknar så...

    Kraaaaaaaaaaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  5. Hoppas Pajas snart mår bättre!
    Underbar vacker ask.
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  6. This is such a wonderful creation. I love the image you've used and the colours are fabulous. Thanks for joining us this fortnight at Truly Scrumptious. Hugs Michele x

    SvaraRadera