fredag 18 maj 2012

Art Journaling

Hej allesammans! Här är det kyligt och blåsigt, inget vidare väder att vara ute i om man inte jobbar sig varm. Eftersom jag är ledig idag, passar jag på att gömma mig i pysselrummet:-)

För en tid sen anmälde jag mig till en kurs i art journaling hos Inzpira. Den är proppfull med intressanta tekniker och jag betar av dem en efter en, väldigt sakta. Nu tänkte jag visa en av de första sidorna jag gjorde. Redan nu känner jag att det är flera saker som jag skulle gjort annorlunda idag, men det är ju roligt att se hur man utvecklas.


Med collagemetoden har jag försökt beskriva mitt sötsaksmissbruk, därav innehållet på sidan. Jag har valt att teckna, kladda och skriva med vänster hand för att slippa ifrån perfektionisten som kliver in och kritiserar allt annars. Eftersom jag är högerhänt är det ju mycket krångligare - och LÅNGSAMMARE - att både teckna och skriva med vänster. Då kan jag inte heller tänka kritiskt om resultatet...

Här är några detaljer:





Nästa gång hoppas jag ha något mera positivt att visa upp:-) Tills dess, ha det så gott och sköt om er!
Kramar Outi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar