söndag 22 juli 2012

Art Abandonment

Creative Artist Michael deMeng founded an art movement called Art Abandonment. Basically the idea is to create something and abandon it somewere for someone else to find and enjoy. I so fell for the idea so I joined the Art Abandonment group at Facebook and last Friday I abandoned my first piece of art at the local community library. Click on the links to read more, and welcome to join. Anybody can join, since we all are artists:)

This is what I abandoned. It's an altered consecration-wafer container which opens at both ends. Hope somebody will find it, take it and enjoy it:)

Link to Michael deMeng´s blog.


Konstnären Michael deMeng har grundat en rörelse som han kallar Art Abandonment. Det hela går ut på att skapa något och sedan "överge" det någonstans så att någon annan kan hitta det och bli glad. Jag föll genast för idén och gick med i Facebook-gruppen Art Abandonment. I fredags "övergav" jag mitt första alster på stadsbiblioteket hemmavid. Klicka på länkarna för att läsa mer, och välkommen att gå med i rörelsen. Vem som helst kan vara med, eftersom vi alla är konstnärer på något sätt:)

På fotot ser du vad jag gjorde. Det är från början en oblatförpackning som jag har altrat. Hoppas att någon hittar den, tar hand om den och gläds åt den:)

Länk till Michael deMengs blogg.

Hugs/Kramar
Outi

PS. I have a little giveaway. Feel free to add your name to the list!
PS. Jag har en liten giveaway. Välkommen att delta!

4 kommentarer:

  1. Idén är ju super!!!
    Och jag är övertygad om att din "ask" kommer att glädja någon.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart altrad rör du har gjort! Härliga färger och vackra blommor som slingrar sig runt. Det är garanterat någon som blivit jätteglad för ha hittat denna fina "ask" på biblioteket.
    En väldigt fin idé att "överge" ett alster så att det kan bli till glädje åt någon annan.

    Ååå, stort grattis också till ditt kort i Inzpira! Jag har suttit och beundrat just det kortet jättelänge... tills jag efter några veckor tittade på namnet och såg att det var du!!! Dt är ett otroligt fint kort du gjort, älskar det så mycket.

    Hoppas allt är bra med dig och familjen! Här har livet återått till det normala med maken som jobbar igen och jag väntar på att börja plugga igen i slutet av augusti.
    Jättestor kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  3. HA! Vilken kul grej:-) Lyllos den som fick ditt fina alster:-)

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig idé, måste kollas.
    Tack för goa ord i min blogg!
    När jag "knäpper" mina kavajer har jag använt både magneter och kardborreduttar.
    Magneterna fick jag av en god vän men jag tror de kom från You Do och just dessa var köpta hos Pysselmakaren.
    Enklare är det faktiskt med kardborreduttar och dessa köper jag hos Apidae Sykompaniet under sybehör. De har haft stängt i sommar men öppnar igen 6/8.
    kram Eva

    SvaraRadera