söndag 30 september 2012

Season's Colours - Höstfärger

Hello everybody! This weekend's been busy. Yesterday I potted some Geraniums, then I took care of the laundry, then I started sorting out some piles of papers, magazines etc. In the middle of everything the next door neighbours needed help with their car, so my hubby went over to lend a hand. Shortly afterwards we were sitting in their living room having some coffee and apple pie chatting for some time. Then I realized I had promised some other neighbours to take out their dog for a walk so I spent some quality time with the most obstinate little dog. Need I say he's a Jack Russell LOL!

Actually I had planned to visit a crafts market and a scrap event on Saturday, but nothing of this happened. Today's been equally busy but I managed to sneak into my crafting room and quickly made this card. I like these vivid colours of the season.

This card was entered into the following challenges:
Craft Us Crazy #27 Halloween and/or Anything Goes
Fab'n'Funky Challenges #140 Starts with F (fall colours)
Party Times Tuesdays #87 Anything Goes

Thanks for visiting!
Hugs Outi




Hej på er! Den här helgen har varit full av göromål. Igår började jag med att pyssla om mina pelargoner och satte lite sticklingar. Sen var det dags att ta hand om tvätten och efter det gav jag mig på några pappers- och tidningshögar som behövde sorteras. Så kom en av grannarna över för de behövde lite hjälp med bilen och så gick sambon över dit. Strax därpå satt vi i deras vardagsrum och drack kaffe och åt äppelpaj och småpratade ett bra tag. Så hade jag ju lovat ett par andra grannar att gå ut med deras hund, så jag fick lite kvalitetstid med den mest egensinniga hund jag någonsin har träffat. Han är en Jack Russell - det kanske förklarar en del;-)

Men egentligen hade jag tänkt att besöka en hantverksmarknad och en scrapträff, men inget av det blev av. Idag har jag varit fullt sysselsatt också, men lyckats smita in i pysselrummet en stund och göra det här kortet. Lite höstigt med förra årets Bo Bunny-papper.

Tack för idag!
Kramar Outi

4 kommentarer:

  1. Underbara färger!!!
    Sånna här kort behövs verkligen den här årstiden, visserligen soligt i dag men.....
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt snyggt höstkort i härliga färger - läcker fjäril!

    Vet hur det är, hur gärna man än vill hinner man inte & kan inte vara med överallt.
    Kul att vi kommer ses på scrapträffen sen iaf :)

    Tog tyvärr inga egna bilder på mitt bord, däremot gjorde en kompis det så jag kanske kan visa sen iaf.
    Vet inte om det är så mycket att se, kändes mest rörigt, svårt att få till det med alla olika former & format..

    Ha det gott!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Gorgeous card...love the fall colours and beautiful butterfly. Thanks for joining us at Fab n Funky. Pat K.x

    SvaraRadera
  4. Awesome project!! Thanks for joining us at Craft Us Crazy! http://craftuscrazy.blogspot.com
    Hope to see you joining us again soon!!
    ~Jeri~

    SvaraRadera