söndag 31 mars 2013

Happy Easter! - Glad Påsk!

Happy Easter everybody! Having my left foot well wrapped in plaster and bandages, I have plenty of time for crafting. Wednesday I went to the hospital for some surgery to correct a toe which was sort of on its way out of its joint. Diagnosis: Hallux valgus. I hope this explanation makes some sense to all of you English-speakers. It's difficult to explain these kinds of things in a foreign language ;-)

To my surprise I feel absolutely no pain unless I'm clumsy and hit my fot on furniture coming my way LOL! I feel a bit ambivalent about work though. There will be a mass at my church today, and I was supposed to work this very special day. The bishop will come and I would have liked to meet him. He seems to be a very nice and intelligent person. I doubt I will ever see him in my church again ;-(

Anyway I have made a little Easter tag and it was submitted to the current challenges at Card and Scrap and Papercraft Star respectively. Thanks for stopping by today!
Hugs Outi



Glad Påsk allesammans! Med vänsterfoten ordentligt inpackad i gips och bandage finns det gott om tid till pyssel. I onsdags var jag på kirurgen och fick stortån korrigerad. Den pekade helt fel i en led, det kunde till och med jag (med min okunskap och sjukhusfobi) se på röntgenbilderna. Fenomenet kallas Hallux valgus och är, vad jag förstått, väldigt vanligt, framför allt bland kvinnor. (Och - det har inget samband med högklackade skor - det är definitivt en MYT.) Till min förvåning gör det inte ont, annat än om jag klantar mig och slår i foten i alla vilda möbler som attackerar mig när jag ska ta mig fram hemma i huset ;-)

Jag skulle egentligen ha jobbat på påskmässan idag. Det är ju visserligen trevligt att vara ledig, men just idag ska biskopen komma till "min" kyrka och det hade varit så roligt att få träffa honom. Han verkar vara både klok och trevlig. Det är ju inte troligt att han kommer att dyka upp fler gånger inom den närmaste tiden...

Här är i alla fall en liten påsktag som jag knåpade ihop till utmaningarna hos Card and Scrap respektive Papercraft Star. Tack för att du tittade in idag!
Kramar Outi

4 kommentarer:

  1. Gorgeous tag! Thanks so much for playing along at Papercraft Star! Happy Easter!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att höra ifrån dig igen, har saknat dig ju!
    Kul att du har kommit igång vid pysselbordet lite igen, jättesöta kort & tag, håller en tumme för dig! :)
    Skönt att du fått hjälp med din tå, hoppas att du inte behöver gipset allt för länge utan snart är på benen ordentligt igen!
    Tack snälla för din röst på min påskkorg, ska bli spännande att se hur det går :)
    Ta hand om dig och ha en fortsatt skön & GLAD PÅSK!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. wawww så super flot♥♥
    tak for inspiration og tak for du deltager på Card and scraps udfordring,

    knus Anne Bente DT ♥

    SvaraRadera
  4. Super smukt.
    Tusind tak for at du deltager hos Card and Scrap.
    DT-Gitte.

    SvaraRadera