söndag 13 maj 2012

A Confirmation Card - Ett konfirmationskort

Hello! Hope you're enjoying this Sunday to the fullest. I've had a pleasant weekend apart from the fact that my husband-in-law has been ill for a week now. Hopefully he'll recover soon. Anyway I have had some time for card-making today. This is the outcome - a confirmation card.

The card was entered into the following challenges:
ScrappaLoss: Färginspiration
Bildmålarna Challenge Blog: Challenge 23 Lots of Layers
Truly Scruptious: Challenge 80-Anything Goes

Thanks a lot for your visit today. Wishing you all the best,
Hugs Outi



Hej! Hoppas ni njuter ordentligt av söndagen. Jag har haft ett trevligt veckoslut, bortsett från att min sambo har varit sjuk i en vecka nu. Förhoppningsvis repar han sig snart. Jag har i alla fall haft tid för lite korttillverkning idag. Det blev ett konfirmationskort.

Färginspirationen fick jag från Scrappa Loss. Motivet på inspirationsbilden var lite shabby, men jag valde att bara använda färgerna. Kunde inte riktigt få ihop en sliten look med konfirmandstämpeln...

Eftersom jag har använt stämplar från Bildmålarna så tänkte jag passa på att delta i deras pågående utmaning där man ska ha flera lager papper på sitt alster. Bildmålarstämplarna är helt nya för mig. Jag köpte dem på Scrapbutikens scrapträff i slutet av april. Bildmålarna var där och hade försäljning... Hur skulle man kunna låta bli att shoppa loss?!?!

Textstämpeln på insidan är från Rox stamps. Texten är så mitt i prick ("Du vet väl om att du är värdefull..."). De orden skulle behöva sägas oftare, till alla människor, men kanske framför allt till barn och ungdomar.

Tack för att du besökte mig idag. Önskar dig allt gott!
Kramar Outi

5 kommentarer:

  1. Åh, vilket fint kort! Vad härligt att du blev inspirerad av bilden :)
    Kram Mia / ScrappaLoss

    SvaraRadera
  2. Vilket ljuvligt kort du har gjort! Så härlig vårgrönska och en så söt stämpel som pricken över i:et. Ett otroligt fin konfirmationskort.
    Hoppas din sambo kryar på sig. Vara sjuk i en vecka låter inge kul alls :-(
    Ta hand om er båda!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt så ljuvligt och älskar ditt val av färger så snyggt:) Ett kort som kommer uppskattas mycket det är jag säker på :)

    Så mycket underbart du har gjort sedan sist jag har haft så mycket den sista tiden så har inte alls hunnit med får hoppas att det blir bättre nu :)

    Blir SUPER GLAD att du gillade mitt Gitarr Grattis kort det var mycket kul att göra fast det gick åt mycket card stock:)
    Å du får jättegärna kopiera min idé någon dag det tar jag som ett jättestort komplimang :)

    Önskar dig en jättetrevlig tisdag och vecka som kommer:)

    Ha det bäst och kramar från Lilla vännen Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Jättefint kort med underbara stämplar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Superflott kort. Likte veldig godt måten du har satt det sammen på. Harmonisk og vakkert og se på.

    SvaraRadera